Etiketler

,

efendim geçenlerde bilgisayarda ne var ne yok diye dolaşırken Umineko’nun müziklerine rastlayınca kendisine ne kadar aşık olduğumu hatırlayıp burada hakkında bir iki söz söylemek istedim

ne kadar aşık olduğum gibi abartılı bir söylem kullansam da aslında Umineko ile ilk karşılaşmamızda bir elektrik alamamıştım açıkçası sonra izlemek için anime ararken Umineko’ya tekrar rastlayınca aslında pek de hatırlamadığımı farkedip rastgele bir bölümünü izleyeyim dedim sonra ondan da pek bir şey hatırlamayınca en baştan başlamaya karar verdim ve anime bitince tek düşündüğüm daha önce nesini beğenmediğim idi

Umineko ile olan hikayeme devam etmeden önce Umineko’nun hikayesini anlatsam sanırım daha iyi olur

Umineko no Naku Koro ni 4 soru, 4 de cevap bölümünden oluşan cinayet ve gizem üzerine kurulu bir görsel roman, ondan uyarlanan animesi, mangası ve romanı mevcut, ilk 4 bölümde cinayetlerin çözülmesi için çeşitli ipuçları veriliyor, sonraki 4 bölüm ise cevap bölümü olsa da 7. bölümde her şey açıklanana kadar hiçbir şey anlaşılmadan devam ediyor, son bölüm ise adı üstünde son

aile toplantısı için bir araya gelen kahramanlarımız, akabinde patlak veren fırtına, adada mahsur kalan ailemiz, saklı altınlar ve devamında gelişen cinayetler esas konumuz arkasından çıkanları ise elbette söylemiyorum

ortaya çıkıp cadı olduğunu ve tüm cinayetleri büyüyle işlediğini iddia eden Beatrice ile büyü diye bir şeyin olmadığına inanan ve Beatrice’in varlığını kabul etmeyen Battler esas kahramanlarımız

beatrice ile battler [umineko no naku koro ni]

diğer karamanlarımız ise Battler’ın kuzenleri, anne babalar ve evdeki çalışanlar

battler, eva ve george [umineko no naku koro ni]shannon ile george [umineko no naku koro ni]natsuhi [umineko no naku koro ni]beatrice’in portresi ile kinzo [umineko no naku koro ni]shannon ile beatrice [umineko no naku koro ni]rosa ile maria [umineko no naku koro ni] eva, natsuhi, hideyoshi, kyrie, rudolf ve krauss [umineko no naku koro ni]umineko 2kanon ile jessica [umineko no naku koro ni] kanon [umineko no naku koro ni]battler ile betrice [umineko no naku koro ni]beatrice ile renove [umineko no naku koro ni]beatrice ile eva [umineko no naku koro ni]

kumasawa ile godha [umineko no naku koro ni]beatrice ile kinzo [umineko no naku koro ni]battler ile ange [umineko no naku koro ni]italyanca açılış müziğiyle başlayan animesi (ki yukarıdaki, görsel romanın sonundaki müziktir, o da italyancadır, ki onun da hikayesi vardır) maalesef sadece soru bölümlerini kapsıyor ben de ilk izleyip de beğenmediğimde devamı çekilince bakarım artık deyip pek üzerine düşmemiştim ama tekrar izledikten sonra tam manasıyla meraktan çatlar haldeydim sonra koştur koştur mangasını okumaya başladım ama maalesef o da tam olarak bitmiş değildi deli gibi sonunu öğrenme merakı içindeyken görsel romanına rastlamamla dünyalar benim oldu

ilk izlediğimde bu kadar beğenmemiş olmamın sebebi ise sanıyorum Umineko’yu hazırlayanların daha önce hazırlamış olduğu Higurashi no Naku Koro ni‘den hemen sonra bir Higurashi daha beklentisiyle izlemiş olmam şimdi düşününce neden aynısını yapsınlar ki zaten, onun yerine Higurashi’de nasıl yani dedirten aynı kahramanlar farklı hikayeler olayı burada doğrudan veriliyor, yine doğrudan soruyor Umineko katil kim diye, ister kolaya kaçıp Beatrice’in cadı olduğuna inanın tüm cinayetlerin sorumlusu o olsun isterseniz de Battler gibi, Beatrice’in cadı olmadığına inanıp katili bulmaya çalışın ki hemen belirteyim katil Beatrice değilse o zaman tanıdıklarınızdan şüpheleneceksiniz ki yine hemen belirteyim oyunu hazırlayanlara göre tüm bu gizemin çözümü mümkünmüş müş dediğimden anlaşılacağı üzere ben hiç de öyle bir işe girişmedim

Umineko ile ilgili okuduğum en ilginç şey ise oyunu hazrılayanların tüm hikayeyi ve her şeyin sebebini Beatrice’in dublajını yapan Sayaka Ohara‘a anlatmış olması ki Beatrice’in her konuşmasında sesindeki iğrenmeyi, nefreti ve mutsuzluğu çok rahat hissedebilirsiniz

evet anlattığım şeyin sizi yarı yolda bırakacak bir anime birkaç durak daha götürecek bir manga ve ancak görsel romanla sona vardıracak bir seri olduğunun farkındayım ama Beatrice derdin ne neden yapıyorsun bunu Battler’a? dedirtirken Allah belanı versin Battler ne yaptın bu Beatrice’e? dedirtebilen bir seri Umineko

umineko no naku koro nibu resim de aldatıcı olmasın, böyle bir son yok, sadece yazıyı güzel bir resimle bitirmek istedim

