Etiketler

, ,

efendim kaç zamandır malumunuz bi yazı yazmadım hal böyle olunca daha da fazla uzamasın diye oturup başlık düşünmeye karar verdim zira çoğu zaman beni en çok oyalayan bu başlık mevzusu oluyor başlık bulamayıp el elde baş başta kalakaldığım zamanlar oluyor a dostlar

velhasıl-ı kelam bu sefer öyle çok uzaklarda aramayayım başlığımı, kendimden yola çıkayım dedim ve anında beynimde şimşekler çakıp ampüller yandı

pek sevgili arkadaşım özlem‘le konuşurken muhabbetimizin genelde geldiği son nokta bu oluyor zira bizim gibi saf temiz insanların neslinin tükendiği şu günlerde anlıyoruz ki bu devirde iyi olmak, insanlara iyi davranmak pek de akıl karı bi iş değilmiş hatta sevgili bekir abi‘mizin dediği gibi 3 kuruşluk insana 5 kuruşluk değer verince 2 kuruşa seni satarmış karşındaki kişinin sana değer vermesini istiyorsan eğer tek yapman gereken onu değersiz görmekmiş

bu arada bu kadar geç kalmamın bir diğer sebebi de bi önceki yazımda bahsettiğim meşhur dondurma makinem

alması kadar gelmesi de olay olan makineyi aldığımdan beri hazır karışım, sütlü ve kremalı olmak üzere 10’dan fazla dondurma denedim hatta bi ara hemen her gün dondurma dağıtıyordum evde de sonra kar mar yağdı da unutuldu işte

neyse konuyu iyice dağıtmadan devam edeyim dediğim gibi 10’dan fazla dondurma yaptım ve işte budur diyemedim açıkçası hiçbiri için

♠ hazır toz karışım dondurma olarak pek sevgili babacığım başak’ınkini bulabilmiş bir tek haliyle başka marka denemediğim için yapacağım şey kıyaslama değil eleştiri sorunumuz ise her şeyin hazırında olduğu gibi bunda da hazır olmaya özgü o tat idi tabi bir de hmmm dedirten lezzetin olmaması

♠ sütlü dondurmalar yani kıvamı salep ile ayarlanan dondurmalar buradaki sorun ise salebin kilosunun 200 tl gibi yüksek bir rakam olması tabi bizim burada kilosunu 15tl’ye aldığımızı dondurmayla kıyaslayınca yine düşük bir rakam ama genel olarak tariflerde gördüğüm 1 tatlı kaşığı/çorba kaşığı ölçüleri ile buzlu süt yapmaktan öteye gidemedim açıkçası hatta en sonuncuya nişasta bile kattık ama yine farklı bir sonuç olmadı maalesef e sinem o zaman az daha koy salep cimrilik yapma değil olay zira salebi dayayınca da donmuş salep olacak bu sefer

krema kullanılarak yapılan dondurmalar kıvam açısından sorunsuz da olsa tek kusuru krema ile yapılmaları biliyorum biraz saçma bi cümle oldu ama durumu şöyle açıklayayım dondurma makineleri ile ilgili bulabildiğim tek tük yorumlardan birinde şöyle bir şikayet vardı bu kadar çok krema kullanacaksam evde yapmamın ne manası kaldı? harbiden de krema ile yapılan dondurmaları yerken yediğimiz şey tek kelime ile aromalandırılmış krema idi

daha önce pek sevgili nazgülka‘nın verdiği koyulaştırılmış şekerli süt (sweetened condensed milk) ile yaptığım ama o zaman makinesizlikten helak olan 2. yaptığım ise başta amcam olmak üzere ev halkı tarafından beğenilse de benim kıvamını beğenmediğim vietnam kahveli dondurma; çılgın gibi merak ettiğim evdekiler beğense de benim tahinli kremaya benzettiğim tahinli dondurma; makineyi alır almaz denediğimiz tek kusuru biraz fazla tatlı olmak olan sütlü gelato; lezzeti manyak ötesi olsa da bana maalesef kreması fazla gelen fındıklı gelato; hazır karışımlı dondurmalar ve 1 litre süt 1 su bardağı şeker ve 1 kaşık saleple yaplan dondurmalar…

yukarda linkini verdiklerimin hiçbirinin lezzet açısından kusuru olmasa da açıkçası hiçbirinden sonra işte budur diyemedim ama tabi şöyle bi senaryo da gayet mantıklı: benim dondurma yapmayı anca öğrenmiş olmam bunların deneme haliyle yanılma dondurmaları olmaları

hoş artık bunların bi önemi kalmadı zira nihayet o çok güzel dondurmayı yapabildim: yazdan kalma karamel sevdasıyla tarifi sakladığım yapması şimdiye kısmet olan karamelli dondurma

karamelli dondurma

dediğim gibi yazdan kalma karamel sevdam ile kremayı harcayım mı ikileminde kalmışken dedim sinem sakla sakla nereye kadar allasen? hem sevgili amcamız‘ın da gitme durumu var haydi kalk sinem yap de yiyelim diyerek mutfağa geçtim ve babacığım‘la önce içindeki karamelleri(şekeri) hazırladık sonra da dondurmasının harcını

velhasıl-ı kelam hem güzel bi dondurma yedik hem de bu yazıya yetiştirmiş oldum

bu arada makine almadan önce hangi makineyi alalım diye çok düşündüm neyse ki babacığım imdadıma yetişti fiyatı aynı olanların zaten kalitesi de aynıdır ne diye bu kadar çok düşünüyorsun dedi ve ariete marka bi dondurma makinesi aldık türkiye şartları daha ötesine izin vermese de memnunuz makinemizden

resmen hayat bana güzel gibi görüdüğünün farkındayım hele de bunu söyleyince vay be kötü sinem bile… diye başlayan o cümle muhakkak kurulacak ama tutmayıp kendimi söylüyorum pek sevgili ülkeciğimize gelen nicholas cage ya da nam-ı diğer nikilis bizim dükkana da uğrayıp 3000$’lık zümrüt yüzük vs aldı tabi sonradan öğrendik ki bu nikilis (adama yanlışlıkla nikilis deyince öyle kaldı işte bi hafta nikilis aşağı nikilis yukarı muhabbeti ettik haliyle) bölgedeki butün dikkanlara gidip fiyat alıp en hesaplısını almış yani bir nikilis kolay olunmuyormuş ha koreli karısı bizden bile kısaymış orası ayrı tabi bi de ertesi gün (kış günü) kovboy şapkası ve tokyo terlik ile de bi nikilis görmek de bittabi mümkünmüş

hayalet sürücüden sonra ise bahsedeceğim konu yine bölgemizde çekilen bi şey ama bu seferki bir dizi

açıkçası ilk başta kanalını düşünerek tutmayacağını ümit etmiştim ama önce tenzoşka‘nın sonra da güllüşah‘ın izlediğini öğrenince açıkçası oldukça şaşırdım ama bana kalırsa memleketimizde ağalık düzeni sürdüren bu dizinin de dizi mezarlığına gömülmesi taraftarıyım

tıp diline leyla-necla sendromu olarak geçen türkçesi baldız baldan tatlıdır geyiği olan konusuna ise laf söylemiyorum hayır daha kaç dizi çekilecek bu muhabbet üzerine asıl orasını merak ediyorum

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSrLovYSEJJco__Y5R7vIgWYvse1n-DkR2KJpIqOYJnqPQ3P5TYAbir de dizi demişken şunu da söyleyip gideyim: canan (peyami safa)‘ın da nihayet dizisinin çekileceğini öğrenmiş bulunmaktayım esas kızı ve günümüzde geçmesi gibi nedenlerden dolayı izlemeyeceğim bir diziyi nihayet gibi zarfla tanımlamamın sebebi ise aşk-ı memnu ve getirdiği çapkın kadın + kitap  uyarlaması = iş yapar zihniyetinin aklıma canan’ı ta o zaman getirmiş olması yapımcıların ise bunu anca düşünmüş olmaları

sevgili esra‘nın verdiği ve lisede okuduğum bu kitapta ise benim aklımı alan çılgın sigara içen (aslında sigara içmesi değil de entel biri olmasıydı tabi ki olay hatta bi yerde yatarak sigara içiyordu oda dumandan göz gözü görmez haldeydi işte orası benim vurulduğum andı) selim idi

sevgili esranın verdiği ve lisede okuduğum bu kitapta ise benim aklımı alan çılgın sigara içen (aslında sigara içmesi değil de entel biri olmasıydı tabi ki olay hatta bi yerde yatarak sigara içiyordu oda dumandan göz gözü görmez haldeydi işte orası benim vurulduğum andı) selim idi

