tereyağında hurma

tereyağındahurmaEfendim ısrarla meclise tatil yok derken akapenin önce kendi getirdiği tasarıya sırf muhalefet evet dedi diye hayır demesi akabinde de teravihe giden akapelilerden fırsat bulan muhalefetin ilk defa bir kanun teklifini evet oyuyla geçirmesi sonucu meclise zorunlu tatil yaptıran ramazan sebebiyle ben de siyaset yazmaya ara vereyim istedim ve ramazana tam uyacağını düşündüğüm bir tarifi paylaşmaya karar verdim

İlk gördüğümde hımm kolaymış deneyeyim ben bunu bir ara diyerek kenara ayırdığım tarifimizi geçenlerde sofrada hurmalalarla rastlaşınca denemeye karar verdim ve hurmanın son noktası ile tanışmış oldum

Aslında tarifi okuyalı çok olduğundan aklımda sadece hurmaların yağda çevrildiği kalmıştı daha sonra tarifin hikayesini okuyunca öğrendim ki bu balı kendinde yağı üstünde şey aslında yağda çevrilen hurmaların krema ve şanfıstığıyla sunulduğu bir Hint tatlısı imiş, zaten bu yağlı bal küplerine iftariyelik muamelesi yapıp ilk olarak  yiyince benim de üstüne bir şey yiyesim gelmemişti hiç neyse ki çok sürmedi

Bir de tarifi ilk olarak Tunus Hurması ile denedim, Tunus Hurması daha küçük olduğundan çekirdeğini çıkardıktan sonra bütün halde bile rahat pişiyor ayrıca biraz daha sertçe ve daha açık bir kahverengi olduğu için piştikten sonra hem şeklini daha iyi koruyor hem de daha parlak görünüyor, daha sonra evdeki, kimbilir hangi hacı’nın yine kimbilir ne zaman verdiği ve artık iyice kurumuş olan hurma ile de denedim. Ürdün Hurması olduğunu tahmin ettiğim bu hurmayı daha iri olduğu için ikiye bölerek pişirdim, iyice kurumuş olduğundan çekirdeklerini çıkarmak için bıçakla kesmem gerekmesine rağmen piştikten sonra daha yumuşak oldu. Bize bir seferde 5 – 6 tanesi yettiği için ölçüyü ona göre yazdım, elbette oranlarla ve miktarlarla oynamak mümkün. Biz sıcak sıcak yemeklerden önce yiyoruz ama küp küp kesilirse kekte; ezilirse de dondurmada güzel olur diye düşünüyorum

Tereyağında Hurma

  • Zorluk: Kolay
  • Yazdır

(LondonEats adlı siteden alınmıştır)

Malzemeler:
5 – 6 hurma
1 çay kaşığı tereyağı

Yapılışı:
Çekirdeklerini çıkarttığınız hurmaları bir tavaya dizin ve 1 çay kaşığı tereyağı ile iki tarafı da yumuşayıp karamelleşinceye kadar çevirerek pişirin.

Orjinal tarifte bundan sonra hurmalar, krema ve şanfıstığı ilavesi ile tatlı olarak sunuluyor.

Afiyet Olsun.

Yorum bırakın